23 Ocak 2016 Cumartesi

Büyükanıt'ın Söylediğini Anlayamayanlar




Büyükanıt'ın Söylediğini Anlayamayanlar




EROL MANİSALI,

Sevgili Deniz Som 20 Eylül 2006'da Vaziyet köşesinde, Serdar Ant' ın kendisine gönderdiği bir notu yayımladı. Sayın Ant yazısını, benim Cumhuriyet'teki bir yazım üzerine göndermiş. Orgeneral Büyükanıt ve Gümrük Birliği konusunda Serdar Ant ve onun gibi düşünenleri bilgilendirmeme olanak verdi.
***
1) Serdar Ant Hürriyet'ten alıntı yaparak gönderdiği yazıda ''AB'ye karşı olmayan Büyükanıt neden Gümrük Birliği'ne karşı çıksın'' diyor, kafası karışmış.
2) Türkiye'nin Silahsız İşgali yazımda ve ona kaynak olan kitabımda Gümrük Birliği'nin kimler tarafından, hangi amaçla hazırlanıp devreye sokulduğunu bütün belgeleri ile anlatmıştım.
Orgeneral Büyükanıt'ın da Gümrük Birliği'ne karşı çıkarak ''Eşi benzeri görülmemiş bir belge'' dediğini, kaynaklarını göstererek belirttim.
Orgeneral Büyükanıt AB'ye karşı olmadığını 1983'te konuşmasında söyledi, ben de o toplantıdaydım. Büyükanıt AB'ye karşı değil, ama Gümrük Birliği'ne karşıydı.
Bu iki ifade arasında çelişki yoktur, aksine tam bir tutarlılık vardır.
3) Çünkü Gümrük Birliği anlaşması, Türkiye'yi AB'ye tam üye yapmak için imzalattırılmadı. Ya niçin imzalattırıldı?
- Alınmayacak olan Türkiye'nin AB'ye '' Tek yanlı bağlanması ve özel statüye götürülmesi'' için imzalandı.
- Türkiye, '' Üçüncü ülkelerle ilişkilerinin yönetimini Brüksel'e bırakıyordu'' . Ülke, AB ipoteği altına alınıyordu.
- Boyunduruk altına sokulan Türkiye Kürdistan, Ermenistan, Patrikhane, Ege, Kıbrıs, Karadeniz, Boğazlar ve diğer konularda ödün vermek zorunda bırakılacaktı. Amaç budur, yoksa Türkiye'yi AB'ye almak değil.
- Gümrük Birliği, ''Türkiye'nin silahsız işgalini'' sağlıyordu. Bunu, aynı adı taşıyan kitabımda bütün belgeleri ve ''işbirlikçileri'' ile anlattım, Serdar Ant lütfen kitabı okursa kafasındaki bütün sorulara yanıt bulacaktır.
4) İşte bu nedenle 60 öğretim üyesi ortak bir bildiri hazırlayarak karşı çıktık. İlhan Selçuk, Hasan Pulur, Oktay Ekşi, Melih Aşık, Yalçın Pekşen ve daha birçok yazar ve düşünür bize destek verdi. O tarihteki Abdullah Gül bile Gümrük Birliği'ni haklı olarak eleştirdi.
5) Gümrük Birliği, Soğuk Savaş sonrasında bizi AB'nin üyesi yapmak için değil, '' Arka Bahçesi '' yapmak için imzalattırıldı. Kitapta Richard Holbrooke 'un Tansu Çiller 'e gönderdiği notun arkasındaki nedenleri anlattım. ABD, tam olarak devredeydi. Türkiye'nin, Gümrük Birliği aracı ile denetim altına alınıp yönlendirilmesi öngörüldü.
6) Bu gerçekler doğrultusunda Orgeneral Büyükanıt'ın 2003'te, '' Ben AB'ye karşı değilim ama, Gümrük Birliği'ne karşıyım '' demesi çelişkili değil, aksine tutarlıdır.
Çünkü Gümrük Birliği anlaşması, Türkiye'yi AB üzerinden Batı kapitalizminin sömürgesi haline getirmekte olan bir belgedir.
***
Serdar Ant'ın '' Medya Karartmasından Nasibini alan '' bir vatandaşımız olduğuna inanıyorum. Bu arada benim Cumhuriyet'teki Bıçak Sırtı köşemde bu konuda yazdıklarımı izlemiş olsaydı bütün bunları tekrarlamama hiç gerek kalmazdı.
Türkiye'nin kimler tarafından, niçin karartma altında tutulduğunun nedenleri araştırılırken Gümrük Birliği belgesi, gerçekleri ortaya koyan ve maskeleri indiren bir görev aldı.
Gümrük Birliği'ne karşı çıkmak Türkiye'nin sömürgeleşmesi ne karşı çıkmakla eş anlamlıdır.


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder